به دنبال شغل مهندس داده هستید؟ در اینجا لیستی از 5 سؤال متداول در مصاحبه مهندسی داده آمده است. در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید از مصاحبه کننده بپرسید تا به مرحله بعدی برسید. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

1-پنج سال دیگر میخواهید کجا باشید؟

اگر با یک مهندس داده (یا هر مهندس دیگری در این مورد مصاحبه می کنید)، می توانید این سوال را بپرسید تا بسنجید که آیا آنها نوعی هدف بلند مدت دارند یا خیر. این می تواند یک سوال بسیار مفید برای پرسیدن باشد زیرا به شما نشان می دهد که آیا آنها جاه طلبی دارند و آیا به دنبال رشد در شرکت هستند یا خیر. این سؤالی نیست که شما باید در همان ابتدای مصاحبه بپرسید، زیرا این یک سؤال کاملاً عمومی است و اغلب نشانه روشنی از توانایی داوطلب در کار با داده ها به شما نمی دهد.

در دنیای فناوری، همه چیز به قدری سریع پیش می رود که اکثر نامزدها زمانی برای در نظر گرفتن اهداف بلند مدت خود ندارند. چند سال پیش، من شروع به درخواست از نامزدها برای پاسخ به نسخه ای از این سوال کردم. واکنشی که معمولا از مصاحبه شوندگان دریافت می کنم ترکیبی از تعجب و آرامش است. واقعیت این است که همه به دنبال شغل و حقوق مناسب هستند. اگر بتوانید هر دو را ارائه دهید، پس در نیمه راه برای استخدام فرد مناسب هستید. لازم نیست سالها باشد، ممکن است چند ماه، یک سال یا حتی چند سال باشد. اما من توصیه می کنم از آنها بخواهید که یک تخمین تقریبی به شما بدهند. اگر بتوانید نامزد مناسب را بدست آورید، بعداً می توانید جزئیات را بررسی کنید.

2-چه چیزی را در کار خود کمتر دوست دارید؟

با توجه به برخی از فهرست‌های برتر دیگر که در اینترنت شناور بوده‌اند، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از یک مهندس داده بپرسید. این سؤالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا فکر می کنید یک نامزد برای تیم و شرکت شما مناسب است یا خیر. یا شاید فرصتی داشته باشید که از آنها به عنوان سوال مصاحبه برای نامزدی که قصد استخدام آن را دارید استفاده کنید.

هنگامی که برای شغلی در صنعت کامپیوتر مصاحبه می کنید، یکی از اولین سوالاتی که از شما پرسیده می شود این است که "چرا می خواهید برای ما کار کنید؟" یا "چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟" پاسخ به این سوال فرصتی برای شماست تا خودتان را به کارفرما بازاریابی کنید. کارفرما می خواهد بداند که شما از آن دسته افرادی هستید که در شرکت جا می گیرید، سخت کار می کنید و شرکت را موفق تر می کنید. اگر واقعاً جواب خوبی بدهید، کارفرما ممکن است تصمیم بگیرد که پتانسیل بالایی دارید و فوراً شما را استخدام کند، اما حتی اگر فوراً کار را پیدا نکنید، پاسخ شما می تواند در آینده به شما کمک کند. اگر این شغل را پیدا نکنید، احتمالاً مصاحبه های شغلی دیگری در زندگی خود خواهید داشت و نمی خواهید هر بار همان پاسخ را بدهید. بنابراین اگر زمان برای آماده شدن دارید، باید به پاسخی فکر کنید که برای این شغل و این شرکت مناسب است و به کارفرما نشان می دهد که دلایل خوبی برای تمایل به کار دارید.

3-چه مهارت‌ها، فناوری‌ها یا تکنیک‌هایی در بازار بیشتر مورد تقاضا هستند؟

مهندسان داده، که در تجزیه و تحلیل و ساخت داده های بزرگ (big data) تخصص دارند، تقاضای همکاری زیادی دارند. مهندسان داده مسئول طراحی، توسعه و پیاده سازی راه حل های داده ای هستند که شامل ساخت چارچوب ها و ابزارهایی برای جمع آوری، پردازش و ذخیره داده ها می شود. آنها همچنین مسئول ساخت راه حل های داده ای هستند که برای پشتیبانی از هوش تجاری، تجزیه و تحلیل و عملیات استفاده می شود. مهندس داده مسئول طراحی و توسعه راه حل کلان داده است که ممکن است شامل انبار داده، استخرهای داده و سایر راه حل های داده باشد. برخی از محبوب ترین فناوری های مورد استفاده توسط مهندسان داده عبارتند از Apache Spark، Apache Hadoop، Apache Cassandra، Apache Kafka، Apache Flink، Apache Hive، Apache Pig، Apache Storm، Oracle، Amazon EMR و Cloudera. مهندسان داده مسئول کار با آخرین فن آوری ها در تجزیه و تحلیل داده ها و علم داده هستند.

رشته مهندسی داده با سرعتی سریع در حال رشد و تغییر است. تقاضای زیادی برای افراد حرفه ای وجود دارد که بتوانند با حجم عظیمی از داده های تولید شده توسط مشاغل و وب سایت ها مقابله کنند. میانگین حقوق یک مهندس داده 121000 دلار است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 تا 42 درصد افزایش یابد. به همین دلیل برای این موضوع وبلاگ، تصمیم گرفته‌ایم 5 سؤال برتر را برای پرسیدن از یک مهندس داده در مصاحبه فهرست کنیم. این سؤالات به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا می‌خواهید با فردی که با او مصاحبه می‌کنید کار کنید یا خیر، و به شما ایده می‌دهد که کار مستلزم چیست. 1. با چه زبان های برنامه نویسی راحت تر هستید؟ 2. از چه ابزار/نرم افزاری برای پردازش کلان داده استفاده می کنید؟ 3. چالش برانگیزترین بخش شغل شما چیست؟ 4. چه چیزی را در شغل خود بیشتر دوست دارید؟ 5. چه نوع مشکلاتی را به صورت روزانه حل می کنید؟

4-فرآیند حل مشکل داده چیست؟

فرآیند حل مشکل داده یک فرآیند 3 مرحله ای است. مرحله 1: یک مشکل جدید دریافت کنید. مرحله 2: یک مشکل جدید دریافت کنید. مرحله 3: مشکل خود را حل کنید. این یک فرآیند بسیار ساده است و فقط برای مهندسان داده قابل اجرا نیست. همچنین می تواند در هر زمینه ای که با مشکلات سر و کار دارد اعمال شود. این مراحل برای حل مشکلات زندگی شما نیز کاربرد دارد. ابتدا با یک مشکل جدید مواجه می شوید. سپس با یک مشکل جدید مواجه می شوید. سپس در نهایت شما مشکل خود را حل کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها به بخش مهمی از چشم انداز کسب و کار امروز تبدیل شده است. نقش مهمی در موفقیت شرکت ها داشته است و منجر به ایجاد محصولات و خدمات جدید شده است که روش زندگی ما را تغییر داده است. تجزیه و تحلیل داده ها فرآیندی است که در آن داده ها را جمع آوری می کنید و آنها را به اطلاعات معنی دار و بینش مفید در مورد موضوع مورد نظر تبدیل می کنید.

5-هیجان انگیزترین مشکلی که حل کرده اید چیست؟

مهیج ترین مشکلی که من حل کردم مشکلی بود که مربوط به رمزگذاری ویدیو بود. الگوریتم اصلی که ما در نرم افزار رمزگذاری ویدیوی خود استفاده می کردیم، از حافظه و قدرت CPU زیادی استفاده می کرد. من موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم که ویدیویی که در حال پردازش آن بودیم بسیار با کیفیت است. من باید بفهمم که چگونه می توانم حجم اطلاعاتی را که سیستم باید پردازش می کرد کاهش دهم. من در نهایت یک الگوریتم سفارشی برای کاهش اندازه فایل ویدیوی خروجی ایجاد کردم که باعث کاهش قابل توجهی سربار پردازشی نرم افزار شد.

هنگام مصاحبه با یک مهندس داده، مهمترین مهارتی که آنها ارزیابی خواهند کرد، فرآیند فکر شما است. یک مهندس داده خوب قادر است مشکلی را که باید حل شود شناسایی کرده و سپس آن را حل کند. یک مهندس داده بد تنها قادر به شناسایی مشکل است. آنها هیچ ایده ای برای حل آن ندارند. به عنوان یک مصاحبه کننده، مهم است که سؤالاتی را انتخاب کنید که کل فرآیند فکر را آزمایش کند. همچنین درک این نکته مهم است که از یک مهندس داده انتظار نمی رود که پاسخ همه این سوالات را بداند. در دنیای واقعی، از یک مهندس داده انتظار می رود که بفهمد چه کاری باید انجام شود و سپس آن را انجام دهد. اولین سوالی که باید بپرسید سوالی است که در مورد هیجان انگیزترین مشکلی است که حل شده است. این سوال برای آزمایش نحوه شناسایی و تعریف یک مهندس داده مشکلی که در مقابل آنها قرار دارد استفاده می شود. پرسیدن این سوال بسیار مهم است زیرا در مورد هیجان انگیزترین مشکل است نه لزوما سخت ترین مشکل.

منبع: medium.com