داده ها در فرمت های مختلفی ارائه می شوند، بنابراین یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف همیشه مفید است. دو تا از رایج ترین زبان ها SQL و Python هستند و برخی از ساده ترین و آسان ترین زبان ها برای یادگیری هستند. اگر به دنبال ورود به کدنویسی هستید، پس این دو زبان یک شروع عالی هستند!

SQL که مخفف زبان پرس و جوی ساختاریافته است، یک زبان برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اطلاعات را برای ایجاد پایگاه داده مدیریت کنند. همچنین می توانید مشاهده کنید که از SQL برای تولید بینش سریع داده، انجام تجزیه و تحلیل داده ها و بازیابی رکوردها در مجموعه داده های بزرگ استفاده می شود.

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است که می توانید از آن برای کارهای مختلف استفاده کنید. ماژول‌های پایتون همه چیز را از تجسم داده‌ها گرفته تا تجزیه و تحلیل آماری را پوشش می‌دهند، بنابراین تشخیص داده‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای برنامه‌نویسان ساده‌تر می‌کند. پایتون یک زبان برنامه نویسی موثر است زیرا شما می توانید به صورت مجازی هر چیزی را با ابزارها و کتابخانه های صحیح ایجاد کنید.

تفاوت اصلی این است که SQL برای استخراج داده ها در پایگاه داده استفاده می شود، در حالی که پایتون برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها با اجرای تست های یکپارچه سازی، تست های سری زمانی و سایر محاسبات پردازش داده ها استفاده می شود. علاوه بر این، توابع SQL کاربردهای کمتری دارند و پایتون از چندین کتابخانه استفاده می کند که می تواند طیف وسیعی از ایده های توسعه را اعمال کند.

وقتی برای اولین بار برنامه نویسی را شروع کردم، از پایتون استفاده می کردم و سپس به آرامی وارد SQL شدم. من می‌توانم بگویم که یادگیری SQL به عنوان یک مبتدی بسیار ساده‌تر است، اما اگر یادگیری پایتون را شروع کنید، SQL بسیار آسان‌تر می‌شود. امیدوارم این مقاله آموزنده بوده باشد و شما را در مقاله بعدی خواهم دید!

منبع : medium.com