گروهی از محققان در کالیفرنیای امریکا با مکانیک استاتیک و تئوری اطلاعات، مکانیسمی را برای تولید یک استیبل کوین با پشتوانه الکتریسیته (E-Stablecoin) پیشنهاد کرده‌اند.
طبق گزارش‌ها، این استیبل کوین، انرژی الکتریکی را به‌عنوان یک شکل از اطلاعات منتقل می‌کند. به گفته محققان، این ابداع می‌تواند انرژی الکتریکی را بدون نیاز به برق و در نتیجه، پرداخت هزینه آن منتقل کرده و تولید یک استیبل کوین کاملا وثیقه شده به برق را میسر کند.
این محققان ادعا می‌کنند که این استیبل کوین با یک کیلووات ساعت برق و هزینه تراکنش، ساخته می‌شود. می‌توان انرژی صرف‌شده برای تولید این استیبل کوین را با سوزاندنش جبران کرد. کل این فرآیند با قراردادهای هوشمند و یک ابر ذخیره‌سازی داده غیرمتمرکز کنترل می‌شود. این ارز به هیچ نهاد متمرکزی برای کنترل خود نیاز ندارد.
به گفته دانشمندان، این استیبل کوین، اولین ارز دیجیتال در نوع خود است که به‌طور کامل با یک کالای فیزیکی قابل‌مبادله است. به گفته آن‌ها، الکتریسیته، قیمت و تقاضای بسیار پایداری دارد و انرژی موردنیاز برای استخراج E-Stablecoin نیز به‌راحتی و به شکلی پایدار تأمین خواهد شد. به‌ این‌ ترتیب، سرمایه‌گذاران می‌توانند در مناطقی که قیمت برق پایین است، کوین‌های الکترونیکی خود را ضرب کنند.
ماکسول موریالدو و جاناتان بلوف، ابداع خود را با عنوان اثبات مفهوم توصیف کرده و از ریاضیات پیچیده‌ای برای اثبات استدلال‌های خود استفاده کرده‌اند. با این‌ حال، دانشمندان عنوان می‌کنند که تولید یک E-Stablecoin کارآمد به پیشرفت‌های بیشتر تکنولوژیکی برای افزایش سرعت شبکه، انتروپی انتقال، مقیاس‌پذیری بیشتر و ذخیره‌سازی ابری بهتر، نیاز خواهد داشت.

منبع : کوین تلگراف